Wednesday, 3 April 2013

Tinta buat anak

Anak-anakku

Cuba kau penjamkan matamu, tenangkan fikiranmu,tanya dalam hatimu.. Apakah tujuan hidup kita sebenarnya. Seandainya diri ini mampu berkata-kata pada seluruh dunia dengan suara yang kuat bergema, akan kulontarkan satu jeritan yang menusuk di dalam jiwa... bahawa dunia ini sudah hampir ke penghujungnya, dunia ini sudah terlalu tua, dunia ini hanya menunggu masa untuk binasa.

Hapuskan persengketaan, koyakkan segala permusuhan, lontarkan segala maksiat dan kejahatan, bersihkan diri dengan air suci, supaya jiwa tidak hitam lagi.

Duhai anak-anakku

Fikirkan sedalam mungkin, apa arah kehidupanmu, sematkan ke dalam jiwamu azam dan semangat yang kental, kerana hidup ini bukan sekadar untuk bersuka ria. tetapi ada tujuan dan matlamat yang telah tersedia untuk diterpa.

Indah sungguh pertemuan ini, perancangan Allah yang Maha Kuasa. Hari demi hari, bulan demi bulan dan tahun demi tahun. kita semakin akrab dan bertambah akrab. Allahuakbar3x... Maha Suci Engkau Ya Allah. Terlalu banyak kenangan kami. Namun kami terpaksa akur dengan sunnahMu.. Setiap pertemuan akan berakhir dengan perpisahan..

Ahh berhentilah duhai mata, dari mengalirkan mutiara jernih. Perpisahan ini bukan untuk ditangisi tetapi untuk dikenang, bukan kenangan hari ini, tetapi untuk selama-lamanya.

2 comments:

anasakinah said...

tiada apa-apa yang merubah jika ingin dia kembali, namun redhakanlah pemergiannya dan mengiringinya nanti setiap saat itu doa darimu. semoga sukses!

C-kAy ElA said...

andai mampu kita kembali ke masa itu, pasti kita hargai setiap saat kita bersama..sesungguhnya dalam hati ini menangis rindu.. :'(